Ungdomsformandens Beretning 2015

Årsberetning 2016

Dette er min 11 beretning for Dianalund IF som ungdomsformand og dette er samtidig min sidste.

2015 begyndte med afslutning af inden dørs hvor vores u 14 drenge og u 10 piger gik vider til Lands mesterskabet i Fredericia u14 kom hjem som vinder og blev efter følgende hyldet i Sorø kommune sammen med resten af de mesterskab der blev hevet hjem til Sorø kommune. Flot.

Ungdom: u12-18

Vi havde for første gang i mange år hold i alle drenge række i u 17 8 mands i foråret  11 mands i u 16 og 14 og 8 mands i u 13-12

I efteråret byttede vi så u 18 ud med et 11 mands hold istedet for 8 mands.

Resultat mæssigt vandt alle 3 ældste årgange deres række og rykkede i række 2 i begge 11 mands - u 17 valgte dog i efteråret at blive i række 3 da de havde en del spiller på efterskole. U 15 vandt deres række igen og er nu i række 1 det bliver spændene at se hvordan det går dem i foråret. Stort anerkendelse til Anders Larsen og Andreas Godtfredsen.

Specielt tak til de drenge i årgang 00/99/98, og især trænerne Klaus Saltoft Pedersen og Henrik Hansen, som har taget godt imod vores spillerne fra asyl centeret og været pædagogisk i deres deltagelse  omkring den gruppe af drenge. Vist hvordan man gøre hvad i de forskellige træningsøvelser osv. Fået dem til at følge sig hjemme til træning. Det at der har / bliver spillet landskamp til træning, er sjovt for alle.

U12 i foråret og 13 i efteråret har haft 2 hold hele året, men der har været en del spiller der har måtte spille kampe på begge hold og det har været for meget, derfor bliver det ene hold trukket i efteråret. I efteråret vandt det ene hold hele rækken. Jeg vil gerne sige en speciel tak til en del af forældrene i denne årgang, da I har hjulpet klubben med at løfte opgaverne omkring holdet. TAK

Piger: det er en underlig størrelse vi har næsten ingen u 15 pi ger en masse u13 piger og en stor gruppe i u 9-10-11 som træner sammen. I SKAL ALLE HAVE TAK FOR JERES  arbejde. håber,vi kan udvikle det endnu mere i de kommende år og kan hold på vores piger

Børnefodbold u4-11

I har som træner kørt holdninger og handlinger ingen og det er dejligt at se hvordan vores dreng / piger vokser fra år til år i deres udvikling som hold og som spiller - resultaterne kommer ind i alle alderstrin. Det at der, er plads til alle og at alle har lige muligheder for at udvikle sig betyder meget for det enkeltes barn glæde ved at spille fodbold, men somme tider giver det også os som træner nogle udfordringer til træning ved at få alle med og for at holde fokus på alle børn og ikke kun dem der kan spille  forvejen men også dem der skal trænes lidt mere - men det gode ved det er at alle for lige spille tid og alle spiller se positivt på hinanden og spiller hinanden og de der er "A" spiller lære af at spille B spiller osv.. Det at alle for lige mulighed for kampe og spiller halv delen af kampene gør også de er der og med når vi når 8 og 11 mands fodbolde.

Der har i år været DBU dag med pige raketten arrangeret af ungdomsudvalget og været lavet en stor afslutnings dag for alle årgange over 2 dage - der var tur til Kattegat cup med deltagelse af 4 hold fordelt på 3 årgange.

Der har været pinse cup og 3 gange farvelade cup arrangeret igen i år af DFUS mange tak for det og for vores samarbejde omkring disse opgaver og en specielt tak til Thomas workshop for de 10 år der er blevet lagt meget energi omkring arrangementer til vores spiller i klubben og hjælp til Kattegat cup osv.

Jeg vil gerne takke alle de dommer der har taget en stor tørn på grønsværen igen i år uden jeg var der ikke den samme glæde ved at spille fodbold for kampene kunne ikke afvikles. Tak

Tak til alle jer forældre for at I har meldt jeres barn/børn ind vores klub

• det er dejligt at se I bakker op om jeres barn og træner. Jeg håber, vi som klub og forældre kan stå sammen i fællesskab og er villige til at tage en tørn i de forskellige ting der skal til for at få samlet penge sammen til vores kunstbane. Det kan bl.a. Være ved salg af lodder, løbe med tlf bøger osv af aktiviteter der kan skrabe penge. Ind til kunstbanen.

Som det sidste vil jeg gerne sige tak bestyrelsen for de gode debatter der har været plads til at tage - pladsen ti L vores forskelligheder som har gjort vi som bestyrelse har vokset i funktioner og holdningerne om vi er 1 klub med en ting det er at skabe de bedste muligheder for at udvikle spiller - at skabe glæden ved at være på sportspladsen som spiller, træner, forældre, dommer og bestyrelses medlem og være en del af noget som giver en god følelse. Håber at klubbens ånd forsætter i den gode ånd.  Det var ordene fra mig. Tak

Vore øvrige sponsorer